Avg privacy verklaring

AVG PRIVACY VERKLARING

 

Zodra je contact met ons opneemt of onze website Apox.nl bezoekt ontvangen/vragen wij informatie van/over jou.

In deze privacyverklaring leggen we uit wat we met die informatie doen.

Wij gaan altijd zorgvuldig om met deze informatie en slaan die veilig op.

Heb je vragen of wil je weten welke informatie we van je hebben neem dan contact met ons op.

 

Inhoudsopgave

  1.      Wanneer pas je deze privacyverklaring toe?
  2.      Wie gebruikt je gegevens?
  3.      Van wie gebruiken we gegevens en waarom?
  4.      Hoe komen wij aan je gegevens?
  5.      Welke gegevens van je gebruiken we?
  6.      Waarvoor gebruiken we je gegevens?
  7.      Hoelang bewaren we je gegevens?
  8.      Met wie delen we je gegevens?
  9.      Waar slaan we je gegevens op?
  10.      Hoe veilig zijn je gegevens bij ons?
  11.      Wat mag je van ons vragen?
  12.      Welke regels gelden voor deze privacyverklaring?
  13.      Welke cookies gebruiken we?
  14.      Heb je een vraag over deze privacyverklaring?

 

 1.     Wanneer pas je deze privacyverklaring toe?

Deze privacyverklaring is van toepassing op alle persoonsgegevens die we verwerken en op alle domeinen die aan ons gerelateerd zijn. Het gaat hier om de persoonsgegevens van iedereen die weleens contact met ons heeft gehad of onze website heeft bezocht zoals bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen. Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu, zoals je naam, adres, telefoonnummer, IP-adres en klantnummer en voor zakelijke klanten het btw-nummer.

 

2.     Wie gebruikt mijn gegevens?

Apox B.V. is verantwoordelijk voor de website Apox.nl en daarmee de verantwoordelijke organisatie voor het gebruik van je persoonsgegevens zoals beschreven in de privacyverklaring. De volledige gegevens zijn:

Apox B.V.,Daggeldersweg 10, 3449JD Woerden, kvk-nummer 67647235.

 

 3.     Van wie gebruiken we gegevens en waarom?

We verwerken de persoonsgegevens van iedereen die contact met ons heeft gehad of onze website heeft bezocht. Dit zijn onder meer bezoekers, particuliere- en zakelijke klanten en contactpersonen. De gegevens worden alleen gebruikt voor de normale handelingen die een handelsbedrijf uitvoert, zoals verzenden van goederen, factureren van goederen etc.

 

 4.     Hoe komen wij aan je gegevens?

We krijgen de gegevens rechtstreeks van je zodra je onze website bezoekt of contact met ons opneemt via mail, telefoon of bezoek.

 

 5.     Welke gegevens gebruiken we van je?

Wij maken gebruik van de volgende gegevens:

Naam, woonadres of vestigingsadres, bezorgadres, email adres, telefoonnummer en btw-nummer (bij zakelijke klanten)

 

 6.     Waarvoor gebruiken we je gegevens?

We gebruiken je persoonsgegevens alleen voor het doel waar we die voor mogen gebruiken:

  • Omdat we je als klant de beste service willen geven en we dat zonder die informatie niet kunnen doen.
  • En om ons te houden aan de wet, zoals gegevens bewaren voor de belastingdienst.

 

 7.     Hoelang bewaren we je gegevens?

We bewaren je persoonsgegevens zo lang als we dat volgens de wet moeten doen en zo lang als nodig is voor het doel waarvoor we je gegevens gebruiken. Zolang je bijvoorbeeld klant bij ons bent, bewaren we je gegevens volgens e wettelijke bewaartermijn van 7 jaar. Daarna bewaren we je gegevens alleen voor statistische doeleinden en om eventuele klachten of juridische zaken af te handelen. Wil je meer weten over hoelang we specifieke gegevens van je bewaren neem dan contact met ons op.

 

 8.     Met wie delen we je gegevens?

Je persoonsgegevens worden alleen door ons gebruikt. We zullen je persoonsgegevens niet met anderen delen.

 

 9.     Waar slaan we je gegevens op?

We verwerken en bewaren je gegevens in ons administratiesysteem Exact online.

 

 10.  Hoe veilig zijn je gegevens bij ons?

Wij hebben er veel aan gedaan om je gegevens zowel organisatorisch als technisch zo goed mogelijk te beveiligen. Wij hebben onze systemen en verschillende communicatiemiddelen beveiligd om ervoor te zorgen dat je gegevens niet in de handen van anderen terechtkomen. Wij zorgen ervoor dat je gegevens alleen worden gebruikt door mensen die daar van ons toestemming voor hebben gekregen.

 

 11.  Wat mag je van ons vragen?

Omdat we persoonsgegevens van je gebruiken, heb je verschillende rechten. Deze rechten zetten we voor je op een rijtje.

Recht op informatie

We moeten je op een begrijpelijke en heldere manier uitleggen wat we met je gegevens doen en welke controle je daarover hebt. Daarom leggen we in deze privacyverklaring uitgebreid uit welke gegevens we van je verzamelen en hoe we met je gegevens omgaan.

Recht op inzage

Je mag ons altijd vragen om je gegevens die we van je hebben in te zien.

Recht op correctie

Je mag ons vragen om je gegevens te laten corrigeren als deze niet juist of onvolledig zijn.

Recht om bezwaar te maken

Je mag bezwaar maken tegen de verwerking van je gegevens als je het niet eens bent met de manier waarop we met je persoonsgegevens omgaan. Dit recht geldt voor de gegevens die we gebruiken voor direct marketing. Zo kun je bij ons aangeven dat je niet langer mail van ons wilt ontvangen.

Recht om vergeten te worden

Je mag ons vragen om alle gegevens die we van je hebben te verwijderen. We verwijderen dan alle gegevens die tot jou herleidbaar zijn. In sommige gevallen kunnen of mogen we je gegevens nog niet verwijderen. Zo moeten we sommige gegevens 7 jaar bewaren voor de belastingdienst

Recht om een klacht in te dienen

Je mag een klacht indienen over de wijze waarop we met je gegevens omgaan. Heb je een klacht dan lossen we die graag voor je op. Neem daarvoor contact op met ons en stuur je klacht naar invoice@apox.nl. We verwerken je klacht binnen 30 dagen. Gaat het om meerdere klachten of is je klacht complex dan kan dit meer tijd met zich meebrengen. In dat geval nemen we uiterlijk binnen 60 dagen contact met je op. We kunnen je vragen om identificatie. In dat geval vragen we bij je gegeven op om er zeker van te zijn dat je de juiste persoon bent van wie de persoonsgegevens zijn.

 

 12.  Welke regels gelden voor deze privacyverklaring?

De regels die volgens de Nederlandse wet gelden van toepassing op onze privacyverklaring.

 

 13.  Welke cookies gebruiken we?

We gebruiken alleen functionele cookies, zoals sessie- en login cookies voor het bijhouden van sessie- en inloginformatie.

 

 14.  Heb je een vraag over deze privacyverklaring?

Heb je een vraag over onze privacyverklaring? Neem dan gerust contact op met ons door een mail te sturen naar invoice@apox.nl We helpen je graag.